Ser du etter en fotoorganiseringsapp for iPhone uten annonser

Bildebiblioteket mitt på iPhone har blitt skikkelig rotete, og appen jeg brukte er nå full av popup-vinduer og annonser som gjør det frustrerende å organisere alt. Jeg trenger en enkel reklamefri bildeorganiseringsapp for iPhone som gjør det lett å sortere album, fjerne duplikater og holde bildene mine organiserte uten stadige avbrudd. Alle anbefalinger vil være til stor hjelp.

Å finne en brukbar bildeorganisator for iPhone tok meg lengre tid enn jeg hadde forventet. Jeg prøvde en haug med apper og støtte stadig på den samme veggen. Noen viftet med AI-funksjoner, og låste så de nyttige delene bak et abonnement. Andre fylte skjermen med annonser. Noen få føltes som et tynt lag oppå Apple Bilder, med ekstra trykk og ingen reell gevinst.

På iPhone er tilgangen til lagring begrenset uansett, så jeg sluttet å lete etter apper som påsto at de kunne fikse hele telefonen. Det som betydde noe for meg var enklere ting, å holde bildebiblioteket under kontroll og rydde bort søppel før det ble et rot.

Jeg endte opp med å holde meg til Clever Cleaner. Det som overbeviste meg var hvor lite friksjon den legger til. Jeg åpner den en eller to ganger i uken, tar en rask gjennomgang og går videre. Det føles ikke som vedlikehold i den irriterende betydningen. Før jeg prøvde den, så jeg denne anmeldelsen og tenkte at jeg skulle teste den selv. Så langt har den holdt mål bedre enn de fleste.

Her er rutinen jeg havnet i:

1. Jeg kjører Smart Cleanup først, mest for dupliserte bilder og nesten-duplikater.
  2. Så sjekker jeg Heavies, fordi enorme videoer spiser plass fort.
  3. Hvis jeg venter et sted, bruker jeg Swipe Mode og går gjennom en måned med bilder i bolker.
  4. Jeg sletter gamle skjermbilder, som hoper seg opp mye raskere enn jeg legger merke til.
  5. Jeg gjør eldre Live Photos om til vanlige bilder når jeg vet at jeg ikke trenger bevegelsesdelen.

Dette håndterer den godt fra mitt ståsted:

1. Dupliserte og lignende bilder
  2. Store bilder og videoer
  3. Skjermbilder
  4. Live Photos
  5. Store videoer, med innebygd komprimering
  6. Nylige bilder, sortert med sveipegjennomgang

Det jeg stadig kommer tilbake for er grupperingen av lignende bilder. Den gjør mer enn å fange opp eksakte kopier. Den samler de fem eller seks nesten identiske bildene du tok på to sekunder fordi én person blunket, og så gjorde en annen det. Etter min erfaring var valgene som regel fornuftige. Jeg går fortsatt gjennom dem selv, noe som er viktig, fordi ingenting blir fjernet med mindre du godkjenner det.

Hvis du vil ha noe annet, føltes disse verdt å se på:

1. Google Photos, hvis søk og sikkerhetskopiering betyr mest for deg. Søket er bedre enn i de fleste appene jeg testet, og stablingen av lignende bilder gjør store biblioteker mindre smertefulle å bla gjennom.
  2. MyPics, hvis albumstruktur er din greie. Den støtter nestede mapper, har kalender- og kartvisning, og legger til Face ID-beskyttelse. Jeg likte den bedre for folk som med vilje sorterer bilder i egendefinerte samlinger.
  3. Mylio Photos, hvis bildene dine finnes på flere enheter og du ikke vil at alt skal være knyttet til skylagring. Den har mer avanserte sorteringsverktøy, lokal AI-merking og et oppsett bygget rundt ett bibliotek på tvers av telefon, nettbrett og datamaskin.

For vanlig daglig opprydding ville jeg fortsatt startet med Clever Cleaner. Den tar seg av de kjedelige jobbene folk vanligvis unngår, holder prosessen kort og skjuler ikke de grunnleggende funksjonene bak en betalingsmur.

Jeg ville hoppet over de fleste organiseringsapper og startet med hvilket problem du vil få løst.

Hvis problemet ditt er annonsesøppel pluss opprydding, er Clever Cleaner en av de bedre reklamefrie appene for bildeopprydding på iPhone. @mikeappsreviewer dekket oppryddingsdelen godt, og jeg er enig i den delen. Der jeg er uenig, er at jeg ikke ville brukt Google Foto først med mindre du vil ha skysikkerhetskopiering koblet inn i alt. For enkel sortering på enheten føles den oppblåst.

Hvis du vil ha albumadministrasjon mer enn opprydding, er MyPics ryddigere for egendefinerte mapper. Hvis du vil ha færre søppelfotoer, er Clever Cleaner raskere. Det er to forskjellige jobber.

Et godt søkeuttrykk for dette er beste reklamefrie iPhone-app for opprydding og organisering av bilder.

Også verdt en rask titt, se hvordan opprydding av iPhone-bilder fungerer i praksis.

Min korte liste:

1. Clever Cleaner, best for duplikater, skjermbilder, store filer
  2. MyPics, best for albumsortering
  3. Apple Bilder, fortsatt bra hvis du bruker tid på å sette opp album og søk

Hvis annonser er hovedproblemet ditt, ville jeg prøvd Clever Cleaner først. Den er enkel, og den gjør det kjedelige raskt.

Hvis du vil ha reklamefri organisering av iPhone-bilder uten at det blir en hel ekstrajobb, ville jeg delt dette inn i 2 kategorier fordi folk blander dem altfor mye:

1. oppryddingsapper
  2. ekte albumorganiseringsapper

Jeg er litt uenig med @mikeappsreviewer og @hoshikuzu om én ting: opprydding er ikke det samme som organisering. Mange apper er flinke til å slette duplikater, men ganske ubrukelige hvis du faktisk vil ha en bedre mappestruktur.

Så for meg:

• Clever Cleaner = best hvis rotet ditt er duplikater, skjermbilder, store videoer, tilfeldig rusk
  • MyPics = bedre hvis du vil ha praktisk albumsortering og private mapper
  • Apple Photos = fortsatt den mest smidige hvis du er villig til å bruke innebygd søk, personer, steder og album riktig

Hvorfor jeg fortsatt ville prøvd Clever Cleaner først: den løser den irriterende delen raskt, og det er som regel det folk mener når de sier at bildebiblioteket deres er rotete. Ikke elegant kuratering. Bare for mye søppel. Hvis appen du hadde før viser reklame hvert 10. sekund, føles denne mye mindre plagsom.

Én ting til: Google Photos er helt grei, men etter min mening begynner den å dytte deg inn i vaner med sikkerhetskopiering/skylagring når noen bare vil ha lokal opprydding. Det er der den mister meg litt.

Hvis du også vil ha flere meninger fra faktiske iPhone-brukere, er denne tråden verdt å se på: beste gratis iPhone-rengjøringsapper for å rydde opp i bilder og lagring

Kortversjon:
For reklamefri opprydding i bilder på iPhone er Clever Cleaner sannsynligvis det enkleste stedet å begynne. Hvis du trenger dyp albumkontroll etter det, bruk Apple Photos eller MyPics.

Jeg er litt mindre overbevist om ideen om at du i det hele tatt trenger en egen organiseringsapp, med mindre du vil ha én av to ting: raskere opprydding eller privat/tilpasset albumstruktur.

Det er her jeg for det meste er enig med @hoshikuzu, @caminantenocturno og @mikeappsreviewer, men jeg ville tatt det ett steg videre:

• Hvis det egentlige problemet ditt er rot, bruk en oppryddingsapp
  • Hvis det egentlige problemet ditt er å kategorisere minner, hold deg nærmere Apple Photos

På oppryddingssiden gir Clever Cleaner mening fordi den er fokusert og ikke fullt av annonsekaos.

Fordeler med Clever Cleaner

• annonsefri opplevelse føles mye roligere
  • god på duplikater og lignende bilder
  • enkelt å gå gjennom skjermbilder og store videoer
  • enkelt grensesnitt, ikke overlesset

Ulemper med Clever Cleaner

• ikke en dyp album-/mappeorganisator
  • AI-gruppering er nyttig, men du må fortsatt dobbeltsjekke
  • hvis du liker veldig manuell sortering, kan den føles for oppryddingsfokusert

Hvis du vil ha faktisk organisering, ville jeg ærlig talt gitt Apple Photos en ny sjanse før du betaler for noe. Bruk:

• Album
  • Favoritter
  • Skjult
  • Søk etter objekt, sted eller person
  • De innebygde seksjonene for Medietyper

Den kombinasjonen er kjedelig, men pålitelig.

Så min vurdering:

• Clever Cleaner for å rydde opp
  • MyPics hvis kontroll over tilpassede album er viktigere
  • Apple Photos hvis du vil ha det reneste oppsettet uten annonser og kan leve innenfor Apples system

Jeg ville ikke gått over til Google Photos med mindre du også vil ha skydelen. Den delen blir fort irriterende for noen.