Leder du efter en fotoorganiseringsapp til iPhone uden reklamer

Mit iPhone-fotobibliotek er blevet virkelig rodet, og appen, jeg brugte, er nu fuld af pop op-vinduer og reklamer, som gør det frustrerende at organisere det hele. Jeg har brug for en enkel reklamefri fotoorganiseringsapp til iPhone, som gør det nemt at sortere album, fjerne dubletter og holde mine billeder organiseret uden konstante afbrydelser. Alle anbefalinger vil virkelig hjælpe.

Det tog mig længere tid end forventet at finde en ordentlig iPhone-fotoorganisator. Jeg prøvede en bunke apps og stødte hele tiden på den samme mur. Nogle pralede med AI-funktioner og låste derefter de nyttige dele bag et abonnement. Andre fyldte skærmen med reklamer. Et par stykker føltes som et tyndt lag oven på Apple Fotos, med ekstra tryk og ingen reel gevinst.

På iPhone er adgangen til lagerplads alligevel begrænset, så jeg stoppede med at lede efter apps, der påstod, at de ville fikse hele telefonen. Det, der betød noget for mig, var enklere ting, at holde fotobiblioteket under kontrol og rydde op i skrammel, før det blev til rod.

Jeg endte med at holde fast i Clever Cleaner. Det, der overbeviste mig, var, hvor lidt besvær den tilføjer. Jeg åbner den en eller to gange om ugen, tager en hurtig gennemgang og går videre. Det føles ikke som vedligeholdelse i den irriterende betydning. Før jeg prøvede den, så jeg denne anmeldelse og tænkte, at jeg selv ville teste den. Indtil videre har den klaret sig bedre end de fleste.

Her er den rutine, jeg er faldet ind i:

1. Jeg kører Smart Cleanup først, mest for dubletbilleder og næsten-identiske billeder.
  2. Derefter tjekker jeg Heavies, fordi kæmpevideoer hurtigt sluger plads.
  3. Hvis jeg står og venter et sted, bruger jeg Swipe Mode og gennemgår en måned med billeder i bidder.
  4. Jeg sletter gamle skærmbilleder, som hober sig op meget hurtigere, end jeg lægger mærke til.
  5. Jeg laver ældre Live Photos om til almindelige billeder, når jeg ved, at jeg ikke har brug for bevægelsesdelen.

Det, den håndterer godt set fra min side:

1. Dubletbilleder og lignende billeder
  2. Store billeder og videoer
  3. Skærmbilleder
  4. Live Photos
  5. Store videoer med indbygget komprimering
  6. Nylige billeder, sorteret med swipe-gennemgang

Den del, jeg bliver ved med at vende tilbage for, er grupperingen af lignende billeder. Den gør mere end bare at fange nøjagtige kopier. Den samler de fem eller seks næsten identiske billeder, du tog på to sekunder, fordi én person blinkede, og så gjorde en anden det også. I min brug var valgene som regel fornuftige. Jeg gennemgår dem stadig selv, hvilket er vigtigt, fordi intet bliver fjernet, medmindre du godkender det.

Hvis du vil have noget andet, føltes disse værd at kigge på:

1. Google Fotos, hvis søgning og backup betyder mest for dig. Dens søgning er bedre end i de fleste apps, jeg testede, og stablingen af lignende billeder gør store biblioteker mindre besværlige at gennemse.
  2. MyPics, hvis albummets struktur er din ting. Den understøtter indlejrede mapper, har kalender- og kortvisninger og tilføjer Face ID-beskyttelse. Jeg kunne bedre lide den til folk, der med vilje sorterer billeder i tilpassede samlinger.
  3. Mylio Photos, hvis dine billeder ligger på flere enheder, og du ikke vil have det hele bundet til cloudlagring. Den har mere avancerede sorteringsværktøjer, lokal AI-tagging og en opsætning bygget omkring ét bibliotek på tværs af telefon, tablet og computer.

Til almindelig daglig oprydning ville jeg stadig starte med Clever Cleaner. Den klarer de kedelige opgaver, folk normalt undgår, holder processen kort og gemmer ikke de grundlæggende ting bag en betalingsmur.

Jeg ville springe de fleste organizer-apps over og starte med, hvilket problem du vil have løst.

Hvis dit problem er annonce-spam plus oprydning, er Clever Cleaner en af de bedre reklamefri apps til fotooprydning til iPhone. @mikeappsreviewer dækkede oprydningsdelen godt, og det er jeg enig i. Der, hvor jeg er uenig, er, at jeg ikke ville bruge Google Fotos først, medmindre du vil have cloud-backup koblet til det hele. Til enkel sortering på enheden føles den oppustet.

Hvis du ønsker albumhåndtering mere end oprydning, er MyPics mere overskuelig til brugerdefinerede mapper. Hvis du vil have færre junkfotos, er Clever Cleaner hurtigere. Det er to forskellige opgaver.

En god søgefrase til dette er bedste reklamefri iPhone-app til fotooprydning og organisering.

Også værd at kigge hurtigt på, se hvordan fotooprydning på iPhone fungerer i praksis.

Min korte liste:

1. Clever Cleaner, bedst til dubletter, skærmbilleder, store filer
  2. MyPics, bedst til albumsortering
  3. Apple Fotos, stadig fint hvis du bruger tid på at opsætte albummer og søgning

Hvis reklamer er dit største irritationsmoment, ville jeg prøve Clever Cleaner først. Den er enkel, og den klarer det kedelige hurtigt.

Hvis du vil have reklamefri organisering af iPhone-fotos uden at gøre det til et helt ekstra arbejde, ville jeg dele det op i 2 kategorier, fordi folk blander dem alt for meget sammen:

1. oprydningsapps
  2. ægte apps til albumorganisering

Jeg er lidt uenig med @mikeappsreviewer og @hoshikuzu om én ting: oprydning er ikke det samme som organisering. Mange apps er gode til at slette dubletter, men ret ubrugelige, hvis du faktisk vil have en bedre mappestruktur.

Så for mig:

• Clever Cleaner = bedst, hvis dit rod er dubletter, skærmbilleder, store videoer, tilfældigt skrammel
  • MyPics = bedre, hvis du vil have praktisk albumsortering og private mapper
  • Apple Fotos = stadig den mest smidige, hvis du er villig til at bruge indbygget søgning, personer, steder og album korrekt

Derfor ville jeg stadig prøve Clever Cleaner først: den løser den irriterende del hurtigt, og det er som regel det, folk mener, når de siger, at deres bibliotek er “rodet”. Ikke elegant kuratering. Bare alt for meget skrald. Hvis appen, du havde før, viser reklamer hvert 10. sekund, føles denne langt mindre irriterende.

Én ting mere: Google Fotos er fint, men efter min mening begynder det at skubbe dig over i backup-/cloud-vaner, når nogle mennesker bare vil have lokal oprydning. Det er dér, den mister mig lidt.

Hvis du også vil have flere meninger fra faktiske iPhone-brugere, er denne tråd værd at se på: bedste gratis iPhone-renseapps til oprydning af billeder og lagerplads

Kort version:
Til reklamefri oprydning i fotos på iPhone er Clever Cleaner nok det nemmeste sted at starte. Hvis du derefter har brug for dyb kontrol over album, så brug Apple Fotos eller MyPics.

Jeg er lidt mindre overbevist om idéen om, at du overhovedet har brug for en separat organiseringsapp, medmindre du ønsker én af to ting: hurtigere oprydning eller en privat/tilpasset albumstruktur.

Det er her, jeg for det meste er enig med @hoshikuzu, @caminantenocturno og @mikeappsreviewer, men jeg ville tage det et skridt videre:

• Hvis dit reelle problem er rod, så brug en oprydningsapp
  • Hvis dit reelle problem er at kategorisere minder, så hold dig tættere til Apple Fotos

Når det gælder oprydning, giver Clever Cleaner mening, fordi den er fokuseret og ikke kaotisk med annoncer.

Fordele ved Clever Cleaner

• reklamefri oplevelse føles meget roligere
  • god til dubletter og lignende billeder
  • nem at gennemgå skærmbilleder og store videoer
  • enkel brugerflade, ikke overfyldt

Ulemper ved Clever Cleaner

• ikke en dyb album-/mappeorganisator
  • AI-gruppering er nyttig, men du skal stadig dobbelttjekke
  • hvis du kan lide meget manuel sortering, kan den føles for oprydningsfokuseret

Hvis du vil have reel organisering, ville jeg ærligt talt give Apple Fotos en chance mere, før du betaler for noget. Brug:

• Albummer
  • Favoritter
  • Skjult
  • Søg efter objekt, sted eller person
  • De indbyggede sektioner for “Medietyper”

Den kombination er kedelig, men pålidelig.

Så min vurdering:

• Clever Cleaner til oprydning
  • MyPics hvis kontrol over tilpassede albummer betyder mere
  • Apple Fotos hvis du vil have den reneste opsætning uden annoncer og kan leve inden for Apples system

Jeg ville ikke skifte til Google Fotos, medmindre du også vil have cloud-delen. Den del bliver hurtigt irriterende for nogle mennesker.