Ik heb persoonlijke en werk OneDrive-accounts en moet toegang hebben tot beide op mijn Mac. Ik heb geprobeerd het tweede account toe te voegen, maar ik kom steeds problemen tegen. Kan iemand mij door het proces leiden van het instellen van meerdere OneDrive-accounts op macOS? Ik loop telkens vast en heb echt beide accounts gesynchroniseerd nodig.
Je kunt absoluut meerdere OneDrive-accounts gebruiken op je Mac! Het balanceren van persoonlijke en werkaccounts kan lastig zijn, maar het is zeker te doen. Hier is een stapsgewijze handleiding:
-
Installeer OneDrive: Zorg ervoor dat je de OneDrive-app hebt geïnstalleerd uit de App Store of rechtstreeks van de website van Microsoft.
-
Aanmelden bij Meerdere Accounts: Standaard kun je slechts één OneDrive voor Bedrijven-account en één persoonlijk OneDrive-account rechtstreeks via de app toevoegen. Maar er is een omweg.
- Meld je eerst aan bij je primaire account (persoonlijk of werk).
- Meld je vervolgens aan bij het secundaire account.
- Klilk hiervoor op het OneDrive-icoon in de menubalk, ga naar Voorkeuren en vervolgens naar Accounts. Klik op ‘Een Account Toevoegen’.
-
Wisselen tussen Accounts: Helaas staat de OneDrive-app geen gelijktijdige toegang tot twee persoonlijke accounts toe. Je moet uitloggen bij het ene account om toegang te krijgen tot het andere of meerdere gebruikersprofielen op je Mac gebruiken.
-
Alternatieve Manieren: Je kunt overwegen om toepassingen van derden te gebruiken voor gemakkelijker beheer. In dit geval is de CloudMounter-toepassing sterk aanbevolen. Het maakt het beheren van meerdere cloudopslagaccounts naadloos op je Mac.
Bovendien, voor meer gedetailleerde informatie over het beheren van meerdere cloudopslagaccounts, volg deze uitgebreide gids: Hoe Meerdere Cloudopslag-Accounts te Beheren. Het biedt inzichten in het efficiënt beheren van verschillende clouddiensten.
Hopelijk helpt dit je om je OneDrive-accounts soepel te beheren en te wisselen. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
Ik begrijp de moeite van het jongleren met meerdere OneDrive-accounts. Hoewel het advies van stellacadente meestal juist is, ben ik het niet helemaal eens met de noodzaak van het gebruik van software van derden, omdat deze soms extra complexiteit kunnen introduceren. Echter, als je het vervelend vindt, kun je baat hebben bij de gestroomlijnde interface die een app zoals CloudMounter biedt.
Nu, hier is mijn kijk:
Voor het efficiënter beheren van meerdere OneDrive-accounts zonder third-party software te installeren:
-
Gebruik Web Browsers: Als de primaire OneDrive-app je beperkt, overweeg dan het gebruik van webbrowsers. Houd één account ingelogd op Safari en een ander op Chrome of Firefox. Dit biedt snelle toegang tot beide accounts zonder constant in en uit te hoeven loggen.
-
Finder Aliassen voor Snelle Toegang: Hoewel je geen twee persoonlijke OneDrive-accounts direct kunt synchroniseren, kun je Finder-aliassen maken voor de webversies. Toegang je persoonlijke OneDrive via het web, sleep de map die je vaak nodig hebt naar je Favorieten in Finder, en voila! Je hebt snelle browsertoegang.
-
Aparte Gebruikersprofielen op Mac: Het instellen van verschillende gebruikersprofielen op je Mac lijkt misschien overdreven, maar geloof me, het kan je werk- en persoonlijke bestanden netjes georganiseerd houden. Het wisselproces kan echter wat omslachtig zijn.
-
Gedeelde Mappen: Als je werkaccount het toestaat, deel de benodigde mappen van je werk OneDrive naar je persoonlijke OneDrive. Op deze manier kun je de gedeelde werkmaterialen direct vanuit je persoonlijke account benaderen.
Samengevat, hoewel third-party apps zoals CloudMounter misschien een naadlozere ervaring bieden, zijn er voldoende native oplossingen om te verkennen. Het balanceren van bruikbaarheid met eenvoud kan je redden van extra afhankelijkheid van apps, tenzij absoluut nodig. Problemen met deze suggesties? Geef een seintje!