WiFi-signalet mitt faller stadig i hele huset, og det har vært veldig frustrerende. Jeg ser etter en pålitelig app for å øke signalet på Android-enheten min. Kan noen anbefale den beste WiFi-signalforsterker-appen for Android?
NetSpot for Android er ganske effektiv. Den lar deg analysere WiFi-signalets styrke og dekning i sanntid, noe som gir deg et klart bilde av hvor de svake punktene er i hjemmet ditt. Appen er brukervennlig, og du trenger ikke være et teknisk geni for å få den til å fungere. Bare åpne appen, og den gir deg et varmekart over WiFi-dekningen din. Personlig fant jeg at å omplassere ruteren min basert på NetSpot’s anbefalinger betydelig forbedret signalstyrken min. Ikke flere døde soner! Det vil ikke akkurat forsterke WiFi-signalet ditt, men det hjelper med å optimalisere plasseringen av ruteren din for å maksimere dekningen. Verdt et forsøk.
Du kan også sjekke ut noen andre apper som WiFi Analyzer, men ærlig talt har NetSpot vært min favoritt. Og det er definitivt bedre enn de ‘mirakel’ forsterker-appene som hevder å forbedre signalet ditt med bare ett klikk. Hvis du fortsatt har problemer, ser du kanskje på et problem med maskinvaren din snarere enn programvaren.
For enkel tilgang, her er appen på Google Play: WiFi-analysator for Android på Google Store.
Så ja, gi det et forsøk og se om det hjelper med WiFi-problemene dine.Ærlig talt, i stedet for å fokusere på en WiFi-signalforsterker app, kan du vurdere å optimalisere din nåværende oppsett. Jeg så @stellacadente nevne NetSpot for Android, og jeg kan ikke være mer enig om dens effektivitet. Men en annen vinkel å vurdere er kanskje mesh WiFi-systemer som Eero eller Google Nest WiFi. Disse kan bredt styrke WiFi-en din gjennom hele huset uten å bare stole på en app.
NetSpot er flott for å forstå signalstyrken din og hvor du skal plassere ruteren for optimal dekning. Men hvis du bare ser etter programvareløsninger, kan du oppdage at noen av disse ‘mirakel’ boost appene mangler reell effektivitet. De lover ofte å styrke signalet ditt, men kan noen ganger ende opp med å være mer en placebo enn en virkelig løsning.
Bortenfor NetSpot, vil jeg også foreslå å se på WiFi Analyzer-apper for å få et grunnleggende inntrykk av bruken av WiFi-kanalene dine. Noen ganger kan forstyrrelser fra naboers nettverk være synderen, og å endre kanalen din kan føre til betydelige forbedringer.
For eksempel kan apper som WiFi Analyzer (en annen) hjelpe ved å vise deg hvilke kanaler som er mindre overfylte. Du endrer manuelt ruterinnstillingene dine til en annen, mindre overbelastet kanal.
Vurder å investere i en kvalitets rekkeviddeforlenger hvis du fortsatt opplever problemer. Programvare har sine grenser; ingen app kan helt erstatte godt maskinvare. Her er en lenke til den overlegne WiFi-analyzeren for Android hvis avansert WiFi-optimalisering interesserer deg.
Lykke til! Gi oss beskjed om hva som ender opp med å fungere for deg.
Gutter, jeg ser mange gode poeng om NetSpot for Android fra @sterrenkijker og @stellacadente, men la meg legge til et litt annet perspektiv.
Selv om NetSpot er flott for å kartlegge WiFi-dekningen din og identifisere svake punkter, er det ikke en magisk løsning som umiddelbart vil løse alle WiFi-problemene dine. Det handler mer om å gi deg dataene du trenger for å ta informerte beslutninger om nettverksoppsettet ditt. Fordelene inkluderer brukervennlig grensesnitt, sanntidsanalyse og nyttige varmekart. Men en ulempe er at det ikke faktisk ‘forsterker’ WiFi-signalet ditt i tradisjonell forstand. Du må fortsatt gjøre fysiske justeringer basert på anbefalingene.
Du bør også vurdere å sjekke andre apper som WiFi Analyzer (som tidligere foreslått), som kan vise deg hvilke WiFi-kanaler som er mindre overbelastede. Dette kan være nyttig hvis du håndterer forstyrrelser fra naboenes nettverk.
Imidlertid er disse appene mer diagnostiske verktøy enn løsninger. Hvis WiFi-signaldråpene dine er alvorlige, kan det være verdt å investere i en mer robust løsning som et mesh-WiFi-system eller en høykvalitets rekkeviddeforlenger. NetSpot kan hjelpe deg med å optimalisere oppsettet ditt, men det vil ikke løse maskinvarebegrensninger.
Har du vurdert en kombinasjonsmetode? Bruk NetSpot til å kartlegge dekningen din, WiFi Analyzer til å velge en mindre overfylt kanal, og deretter maskinvarejusteringer som å flytte ruteren, få en rekkeviddeforlenger, eller til og med oppgradere til et mesh-system?
Bare mine to øre, men til slutt kan det hende du trenger en miks av programvare- og maskinvarejusteringer for å få de beste resultatene. Lykke til!