Jeg prøver å finne en pålitelig KI-generator for kyssende bilder, men alt jeg har prøvd gir rare resultater eller fungerer ikke i det hele tatt. Har noen funnet en god KI-generator for kyssende bilder som faktisk ser realistisk ut? Alle anbefalinger vil hjelpe mye siden jeg trenger det til et prosjekt.
Jeg har vært nede i dette kaninhullet jeg også, og ærlig talt, kunstig intelligens har et merkelig forhold til menneskelig ømhet, haha. Ansiktene smelter sammen på måter Pablo ville elsket, og munner er… vel, la oss bare si at det ikke passer seg for romantikk eller offentlig konsum. Jeg har prøvd Midtreise, DAL-E og et par nettsider for voksenbilder, med alle innstillinger fikset på, men enten sensurerer de forespørselen eller så kommer det ut uhyggelige dalmonstre—tenk smeltede Bente-dukker som prøver å ha såpeserieromantikk. Stabil Spredning med riktig modell (som Realistisk Syn eller noen SDXL-varianter) kommer AV OG TIL NÆR innertier hvis du fikler med negative beskrivelser, frø, ansiktsfokus og prøver en million varianter, men det er fortsatt veldig tilfeldig.
Det virker som modellene generelt sliter med intime øyeblikk der ansiktene er tett sammen—noe med at treningsdataene mangler realistiske referanser, eller bare problemer med å tolke flere ansiktstrekk tett i tett. Det beste jeg har fått til er å spørre om «to personer som skal til å kysse» eller «romantisk par, ansiktene nær», og bruke Bildebehandler etterpå for å fikse lepper og neser. Noen på en annen tråd nevnte spesialiserte «romantikk»-modeller eller LoRA-er trent på kyssebilder, men da må du virkelig grave deg gjennom nettet for å finne dem, og selv da er resultatene blandet.
Så om du er ute etter gnisten, er det bedre å satse på kombinasjon av KI-generering og solid manuell redigering, eller bare jakte på lagerfoto. Beklager, men foreløpig er KI fortsatt fast i den kleine ungdomsskolefasen når det gjelder kyssing. Om noen finner en generator som faktisk får det til, må de dele hemmeligheten. Menneskeheten trenger sårt færre forbannede bilder.
Ærlig talt, jeg begynner å tro at kunstig intelligens bare ikke er følelsesmessig moden nok til å håndtere menneskelig kyssing. Det er som å gi en femteklassing oljemaling og be om en Renoir—99% av gangene får du marerittmateriale. Jeg forstår hva @mikeappsreviewer mener; hver eneste generator jeg har prøvd (Drømmeformer, Lekeplass, Nattkafé, osv.) klarer ikke å få til lepper og neser—enten blir de til et lovecraftsk vedheng eller smelter sammen på mystisk vis. Og ikke få meg til å starte på hender som svever gjennom ansikter, haha.
Men jeg vil protestere litt: Jeg har sett noen sverge til veldig nisjede LoRAer og spesialtrente modeller, spesielt ting som er spesielt merket for “romantikk” eller “kyssescener” på SivilAI eller KlemmeFjes. Noen ganger spikrer de det på lave oppløsninger. Likevel, å skalere opp eller prøve å få noe som ser rimelig realistisk ut, er gamble. De fleste omveier jeg har lest om, handler om å spleise sammen biter fra forskjellige utdata, etterfulgt av heroiske mengder utmalings- og innmalingsarbeid i Bilderedigerer eller Gimp—noe som føles mindre som “AI-generator” og mer som “Bilderedigerer som tjeneste.”
Hvis du satser alt på kunstig intelligens, kan du prøve bilde-til-bilde: start med et ekte kyssebilde (stock eller ditt eget, hvis det er din greie), kjør det gjennom en img2img-prosess i Stabil Diffusjon med veldig lavt støynivå, og bruk prompt til justeringer i stedet for fullstendig omforming. Det glatter noen ganger ut de rare kantene og holder ansiktstrekkene ganske intakte. Ikke perfekt, men av og til nærmer det seg “nesten menneskelig.”
Men, ærlig talt, etter så mange mislykkede genereringer og altfor mange bortkastede timer, er min brannfakkel å bare søke etter anstendig arkivfotografi eller bestille en kunstner hvis du trenger noe unikt. For tiden går fremgangen sakte, og vi er alle bare betatestere for den kunstige intelligensens rare tolkning av offentlig ømhet. Hvis noen noen gang finner modellens hemmelige håndtrykk som kan få til kyssing uten å lage en ny episode av Sort Speil, stiller jeg først i køen for nedlasting. Inntil da, gjør deg klar for smeltende ansikter.
La oss bare si det slik: Kunstig intelligens og bilder av kyssing er foreløpig ikke akkurat en perfekt match. Etter å ha lest dyptgående analyser fra @kodehåndverker og @mikkeappanmelder må jeg si meg enig i at de fleste vanlige verktøy kløner til lepper verre enn småunger med leppestift, men jeg syns samtidig folk er litt for raske til å avfeie det å eksperimentere med kombinasjonsmetoder—spesielt nå som KI-modellene oppdateres i et forrykende tempo.
Joda, DALLE, Nattkafé og kjernens midt-sti promptfiltrering dreper stemningen. Men med Stabil Diffusjons bilde-til-bilde-funksjon (særlig hvis den kombineres med finjusterte realisme-modeller—not bare Realistisk Syn men også SDXL Turbo og noen av de nyere “Ansiktsdetalj Gjenoppretting”-LoRAene som dukker opp stadig vekk), får du et lite forsprang. Ingen magisk løsning, sant nok, men om du kjører en sekvens av “nesten kysser”-resultater og så fikser de beste delene via ettermalingsverktøy, kan du redde smeltende munn-syndrom omtrent 1 av 10 ganger.
På den annen side: Om du må lappe bildene i Bildebutikken hver gang, mister du jo litt av poenget med “KI-generering”. Her er mitt ukonvensjonelle motargument til “bare bruk arkivbilder”-løsningen: Hvis du vil ha noe ultraspesifikt (for eksempel retro, eventyr, skeive eller cosplay kyssescener), henger arkivbibliotekene fortsatt langt etter. Så selv om KI er tilfeldig og rar, kan du få unike basebilder du ellers måtte ha spesialbestilt (og hvis budsjettet er stramt, er det sjelden Plan A).
Kommer du over de CivitAI-romanse-LoRAene, test dem—men vær obs: Mange er trent for å snike seg forbi auto-moderering, så resultatene svinger fra super-tam til altfor NSFW.
Dette har jeg lært:
Fordeler med KI-kyssgeneratorer:
- Kan gi ville og unike resultater du ikke finner i arkiv.
- Godt utgangspunkt for kreative skisser eller referansekunst.
- Med nok tålmodighet og verktøybytte kan du nesten treffe “nesten realistisk”, særlig med sekvens av små endringer eller bilde-til-bilde.
Ulemper:
- Altfor uforutsigbart; jo større realisme, jo mer manuell redigering.
- Bratt læringskurve for valg og justering av modell.
- Etiske og NSFW-grenser kan viskes ut avhengig av data og prompt.
Konkurrenters tilnærming: Begge bidragsytere før meg anbefaler å iterere med nisje-LoRAer eller tung etterredigering, og det er nok realiteten per i dag inntil treningsdataene inneholder flere offentlige kjærtegn.
Oppsummert: Inntil noen lanserer en dedikert “KI kyssende fotorealisme”-modell som ikke går full Kronenberg, er miks av bilde-til-bilde, Ansiktsdetalj-LoRA og kompromissløs etterarbeid best mulig løsning. Ikke ideelt, men bedre enn å fôre flere mareritt inn i “KI kyssende bildeskapingssøket”. Kanskje neste år?