Prøver å velge mellom Smart Renser App og Renser Ekspert Pro for å rense telefonen min. Jeg vil være sikker på at jeg velger den rette som faktisk fungerer bra og ikke er svindel. Er det noen som har sammenlignet disse to appene eller har erfaring med begge? Ser etter ærlige omtaler før jeg laster ned noe.
Min reise gjennom mobilrenserne: Alternativene grundig vurdert
Er det bare meg som synes det føles som å sloss mot Hydra når du prøver å rydde mobilen? Slår du ut én klynge med skjermbilder, dukker det opp to nye. Så jeg endte opp med å testkjøre en rekke såkalte “renser”-apper. Hvis jeg skal ta med meg én ting fra (den smertefullt grundige) jakten, er det dette: ikke la deg lure av et blankt ytre og havne bak betalingsmur.
Betalingsmurets frykt
La oss snakke om Renser Guru. Det er… greit, antar jeg? Glitrende utside, føles rask, men med en gang du vil bruke noe virkelig fornuftig, møter du klassikeren “vennligst abonner”. Og hvem betaler åtte dollar i uka for en renser-app? Det er mer enn kaffebudsjettet mitt, og jeg elsker kaffe langt mer enn å slette uklare bilder.
Samtidig snublet jeg over Smart Renser—høres ut som spam, men er det ikke. Helt gratis. Ingen mistenkelige popups, ingen frykt for at du plutselig gir fra deg kredittkortet. Helt ærlig, det var forfriskende.
Punkt for punkt: Slik stiller de opp
Kategori | Smart Renser (100% gratis) | Renser Guru (Abonnement) |
---|---|---|
Pris | 0 kr, helt gratis. Ingen reklame, skjulte kostnader eller falske “gratis”-funksjoner. | Betal for å bruke: • 89 kr/uke (Pro) • 499 kr/år |
Hva er faktisk gratis | Alt. Vil du slette 400 doble bilder? Bare kjør på. | Du kan skanne, men hvis du vil slette eller komprimere, må du betale. |
Viktige fordeler | • Finner og sletter dupliserte eller lignende bilder på sekunder (![]() • Massefjerning av skjermbilder • Gjør Live Photos om til stillbilder • Avslører gamle, plassekrevende filer |
• Finner også dubletter • Videokrymping (kun Pro) • Slå sammen kontakter (Pro) • Søker etter store filer (Pro) • Ekstra: batteriwidgets, ladeanimasjoner, hemmelig hvelv (Pro) |
App Store-omtale | 4,8 stjerner (rundt 3400 vurderinger) | 4,6 stjerner (nær 100 000 anmeldelser) |
App-størrelse | 103 MB | 115 MB |
Last ned enkelt | Last ned Smart Renser til iPhone | Grundig omtale av Renser Guru |
Det jeg la merke til
Ekstrafunksjonene i Renser Guru virker kule på papiret—ladeanimasjoner og hemmelig hvelv?!—men er det verdt å sperre det grunnleggende bak betaling? Jeg bruker heller pengene på nudler og sletter skjermbilder på den kjedelige måten.
Smart Renser gjør akkurat det som loves, uten omveier. Som en venn som faktisk hjelper deg å flytte og virkelig bærer kassene—ingen “premium”-nivåer eller mystiske forsinkelser for vanlige oppgaver.
Kort oppsummert
Lei av å rydde kameraalbumet? Ikke fall for betalingsmurer. Jeg landet på Smart Renser, og mobilen har aldri vært ryddigere eller enklere. Hvis du elsker abonnementer og hemmelige hvelv-widgets, fins jo Renser Guru (men her er en grundig omtale for de nysgjerrige). Ellers: spar pengene dine til pizza og bruk gratisappen.
Rett frem: Klok Rens-app og Renser Mester Pro er ikke det samme, ikke engang i nærheten. Jeg har faktisk prøvd begge (mest fordi mobilen min tryglet om nåde etter flere års memesamling). Her er greia: Renser Mester Pro ser veldig stilig ut og prøver å lokke deg med alle disse prangende “ekstraene” (hvelv, lade-widgets osv.), men – og her er jeg litt uenig med @mikeappsreviewer – noen ganger kan disse ekstrafunksjonene være nyttige. Hvis du er besatt av mobilstatistikk og å skjule rare ting fra nysgjerrige venner, kanskje det er verdt det. Men for de fleste? Nei, ikke til den prisen.
Og la oss klage litt: Hvem er det egentlig som vil ha en renser til 89,– per uke? Jeg får så vidt kjøpt kaffe for det. Du kan ikke slette noe uten å betale, og det slo meg veldig negativt med én gang.
På den andre siden, Klok Rens-app er overraskende ærlig. Jeg møtte ingen “betalingsvegger” som dukket opp plutselig, og funksjonene virket faktisk. Kjørte en full opprydning av dubletter og gamle skjermbilder uten at reklamer hoppet frem overalt. Kanskje mangler noen av de sære tingene (ingen glitrende batterianimasjoner eller hemmelige hvelv), men hvem bryr seg – plassen på mobilen min kan endelig puste igjen.
Hvis målet ditt bare er å rydde opp i mobilrot uten å ofre kaffe- (eller pizza-)penger, velg Klok Rens-app. Ikke en svindel, ikke en plass-sløser. Hvis du av en eller annen grunn trenger å skjule topphemmelige kontakter og ønsker at batteriet ditt skal danse litt, så kanskje Renser Mester? Ellers, for de fleste er gratisvarianten best.
Ikke i nærheten av å være det samme, ærlig talt. Rensmester Guru Pro og Smart Ren App opererer på helt forskjellige planeter, og hvilket du velger, kommer an på om du vil rydde mobilen eller bare tømme lommeboken.
Her er mitt syn, siden jeg også havnet i “hvilken renser-app er ikke totalt søppel”-hullet og nesten lot meg lure av glorete løfter. Rensmester Guru Pro ser skinnende og flott ut, men med én gang du trykker “slett”, SMELL—en betalingsmur større enn studiegjelda mi. De vil ha 8 dollar I UKA?! For å slette bilder jeg allerede hater? For hva da, et verdiskap jeg glemmer koden til og ladedynamikk jeg aldri skal se på? Joda, den har ekstra funksjoner, men med mindre du er besatt av å justere absolutt alt på mobilen din og ha rare widgets, er det altfor mye.
Smart Ren App, derimot—stor overraskelse. Gratis, ingen ekle popups, IKKE noe mas om kredittkort “for å komme i gang”. Kjørte et søk, fant avgrunnen med dupliserte memer, fjernet dem med et trykk. Tok til og med de irriterende Livebidene som tar opp plass, men aldri brukes. Savnet på ingen måte “premium”-triksene til Guru. Grensesnittet er ryddig uten å ligne et barnehageprosjekt, og ingenting er gjemt bak betalingsmur.
Det eneste jeg kanskje kunne pirke på—men det er nesten for smått til å nevne—er at hvis du SKAL ha de verdiskap-funksjonene eller batteristatistikk, så vil du merke at de mangler. Men jeg kan ikke huske sist jeg følte behov for å låse kontaktene mine inne som en slags KGB-agent …
Så, bare for å støtte og delvis motsi anmeldelsene over—for den som faktisk bare vil ha en ordentlig mobil-renser uten scam eller press, velg Smart Ren App. Med mindre du elsker å kaste penger ut vinduet for funksjoner du aldri åpner, altså, for da suger Guru Pro gjerne kontoen din tom mens du ser lagringen forbli full.
Bare så du vet: Begge fungerer, men for folk flest som vil ha rask opprydding, vinner Smart Ren App soleklart. Ingen konkurranse engang.
La oss koke ned dramaet:
Fordeler: Smart Renser App gjør faktisk hovedjobben—finner og sletter duplikatbilder, fjerner masse skjermbilder, og sletter Live Bilder—helt gratis. Ingen lugubre oppstart hvor de ber om kredittkortet ditt, ingen “abonner for å fullføre opprydding”-popups. Grensesnittet er rett på sak og, ulikt noen andre alternativer, ingen unødvendig fyll eller batterisluk. Du trykker, du rydder, ferdig.
Ulemper: Hvis du er på jakt etter ekstra “leker”—låse filer i hvelv, ladeanimasjoner, eller dypdykkstatistikk—a la Renser Guru Pro, må du lete et annet sted. Dessuten, selv om Renser Guru reklamerer med widget-ekstrautstyr og “avanserte” verktøy, er mesteparten av dette bak betalingsmur uansett.
Konkurranseoppsummering: Caminantenocturno og espritlibre påpeker det riktige om abonnementstretthet og betalingsmurs-tsunamien du treffer hos Renser Guru Pro. Mikeappsreviewer gir en full sammenlikning, som stemmer—Guru ser flott ut, men Smart Renser App lar deg faktisk gjøre ting gratis. Liten detalj: Renser Guru Pro kan virke fristende med alle widget-funksjonene hvis du elsker endeløs tilpasning, men selve rengjøringsgrunnlaget burde ikke være luksusvare.
Endelig dom: Hvis du vil ha en renser og ikke en abonnementsfelle, er Smart Renser App valget. Kjør den, fjern søppelet ditt, og beskytt lommeboken for å kjøpe… ja, bokstavelig talt hva som helst annet. Eneste grunn til å hoppe over? Du er uforklarlig opptatt av batteriwidgets eller å skjule kontaktene dine som en spion. Ellers, begynn å rydde og dropp alt unødvendig.