Är Smart Rengöringsapp samma som Rengöringsguru Pro?

Försöker bestämma mig mellan Smart Rengöringsapp och Rengöringsmästare Pro för att rensa min mobil. Jag vill vara säker på att jag väljer rätt, något som faktiskt fungerar bra och inte är bluff. Har någon jämfört dessa två appar eller haft erfarenhet av båda? Letar efter ärliga omdömen innan jag laddar ner något.

Min resa genom mobilrensare: Att gå till botten med alternativen

Någon mer som känner att rensa telefonen är som att slåss mot hydran? Hugger man bort en hög med skärmavbilder växer två nya fram. Så jag bestämde mig för att stresstesta ett gäng så kallade “rensarappar”. Om det är en sak jag lärt mig under min (smärtsamt noggranna) undersökning så är det denna: låt dig inte förföras av ett snyggt gränssnitt och fastna bakom betalvägg.

Betalväggsnoja

Vi kan väl prata om Rensningsguru. Den är… okej, antar jag? Ser tjusig ut, känns snabb, men så fort du faktiskt vill göra något vettigt så dyker den klassiska “vänligen prenumerera”-rutan upp. Och vem vill betala åtta dollar i veckan för en rensarapp? Det är mer än vad jag lägger på kaffe, och jag gillar kaffe mycket mer än att radera suddiga bilder.

Samtidigt snubblade jag över Klyftig Rensare—låter som spam men är det inte. Helt gratis. Inga skumma pop-uper, ingen känsla av att råka lämna ut kortdetaljer. Ärligt talat, det var befriande.

Punkt för punkt: Så jämförs de

Kategori Klyftig Rensare (100% Gratis) Rensningsguru (Prenumeration)
Pris 0 kr, bokstavligen ingenting. Inga annonser, inbyggda trick eller falsk “gratis”. Betala för att använda:
• 7,99 dollar/vecka (Pro)
• 39,99 dollar/år
Vad är faktiskt gratis Allt. Vill du slänga 400 dubbletter på foton? Kör hårt. Du kan skanna, men vill du ta bort eller komprimera krävs betalning.
Kärnfunktioner • Zappa bort dubblett- eller liknande foton direkt (:heart: denna)
• Massborttagning av skärmavbilder
• Gör Live Photos till stillbilder
• Hittar stora filer du glömt bort
• Hittar också dubbletter
• Videokomprimerare (Endast Pro)
• Sammanfoga kontakter (Pro)
• Stor fil-sökare (Pro)
• Bonus: batteriwidgetar, laddningsanimationer, hemligt valv (Pro)
AppStore-betyg 4,8 stjärnor (ungefär 3 400 betyg) 4,6 stjärnor (cirka 100 000 recensioner)
Nerladdningsstorlek 103 MB 115 MB
Lätt att hitta Ladda ner Klyftig Rensare till iPhone Detaljerad Recension av Rensningsguru

Saker jag märkte

Sanningen att säga, “extrafunktionerna” i Rensningsguru ser coola ut på pappret—laddningsanimationer och ett valv för hemligheter?!—men är det värt att låsa in basfunktionerna bakom plånboken? Jag lägger hellre pengarna på nudlar och tar bort skärmavbilder tråkigt för hand.

Klyftig Rensare gör däremot exakt det den lovar, utan dramatik. Det är lite som kompisen som hjälper dig att flytta och faktiskt bär kartonger—inga “premium”-nivåer eller mystiska tidsgränser för vanliga sysslor.

Sammanfattning

Trött på att städa kamerarullen? Låt dig inte luras av betalväggar. Jag fastnade för Klyftig Rensare och har aldrig haft en så rensad och dramafri mobil. Om du älskar prenumerationer och hemliga valv-widgetar så finns Rensningsguru där (men här är i alla fall en hel recension för nyfikna). Annars, spara pengarna till pizza och använd den gratis varianten.

1 Like

Rakt på sak: Smart Rengöringsapp och Rengöringsguru Pro är inte samma sak, inte ens i närheten. Jag har faktiskt testat båda (mest för att min mobil bad om nåd efter år av memesamlande). Så här ligger det till: Rengöringsguru Pro ser superflashig ut och försöker locka dig med massa bländande ”extrafunktioner” (valv, laddningswidgets, osv), men – och här håller jag lite inte med användare @mikeapprecensent – ibland kan de där extragrejerna vara användbara. Om du är besatt av mobilstatistik och att gömma konstiga grejer från nyfikna vänner, kanske det är värt det. Men för de flesta? Nja, inte för det priset.

Och låt mig gnälla lite: Vem vill ha en 89 kronor PER VECKA-rengörare? Jag får knappt en kaffe för det. Du kan inte ta bort nånting om du inte hostar upp, och det varligt avtände mig direkt.

Å andra sidan, Smart Rengöringsapp är förvånansvärt rak och ärlig. Jag stötte inte på någon ”betalväggschock”, och funktionerna fungerade faktiskt. Tog bort alla dubletter och gamla skärmdumpar utan att annonser dök upp som poppade möss. Kanske saknas några av de roliga grejerna (ingen lysande batterianimation eller hemliga valv), men vem bryr sig – min mobil har nytt andningsutrymme igen.

Om ditt mål är att bara rensa mobilskräpet utan att skiljas från kaffe- (eller pizza-)pengarna, kör på Smart Rengöringsapp. Ingen bluff, inget slöseri av utrymme. Om du av någon anledning behöver gömma topphemliga kontakter och vill att batteriet ska göra en liten dans, då kanske Rengöringsguru? Annars, de flesta klarar sig bäst med gratisappen.

Inte ens NÄRA att vara samma sak, ärligt talat. Renare Guru Pro och Kloka Städa Appen verkar på helt olika planeter, och valet beror på om du vill städa din mobil eller bara tömma din plånbok.

Här är min syn på saken, eftersom jag själv föll ner i hålet med att försöka hitta “vilken städ-app är inte totalt skräp” och nästan blev lurad av flashiga löften. Renare Guru Pro ser ultramodern och skinande ut, men så fort du trycker på “radera”, SMÄLL—en betalvägg större än mina studieskulder. De vill ha 90 kronor I VECKAN?! För att ta bort bilder jag redan ogillar? Till vad, ett kassaskåp vars kod jag ska glömma och laddningsanimationer jag aldrig ens kollar på? Visst, den har extrafunktioner, men om du inte är helt besatt av att pilla på varje statistik i mobilen och lägga till töntiga widgetar, är det totalt överdrivet.

Kloka Städa Appen däremot—stor överraskning. Gratis, inga skumma popups, INGET krav på mitt kreditkort “för att börja”. Gjorde en sökning, hittade mitt avgrundsdjup av dubblett-memes, raderade dem med ett tryck. Den fixade till och med irriterande Livefoton som bara tar plats men jag aldrig använder. Jag saknade INTE någon av Guru’s “premium”-tricks. Gränssnittet är stilrent utan att se ut som ett dagisprojekt, och inget är gömt bakom betalspärr.

Det enda lilla gnället jag kanske kan ha—och det är verkligen att tänja på det—är att om du verkligen vill ha de där kassaskåpsfunktionerna eller batteristatistiken, så märker du att de saknas. Men jag kan inte minnas senast jag kände för att låsa in mina kontakter som om jag vore någon KGB-agent…

Så för att både hålla med och lite motsäga recensionerna ovan—om du bara vill ha en riktig mobilstädare och inte vill bli lurad eller pressad, kör på Kloka Städa Appen. Om du däremot älskar att slösa pengar på funktioner du aldrig öppnar, då ja, Guru Pro dränerar mer än gärna ditt bankkonto medan du ser lagringen förbli proppfull.

Bara så du vet: Båda funkar, men för de flesta som bara snabbt vill städa upp vinner Kloka Städa Appen med hästlängder. Inte ens en tävling.

Låt oss koka ner dramat:

Fördelar: Klyftig Rengörare-App gör faktiskt huvudjobbet—hittar och tar bort dubbla bilder, rensar ut massor av skärmdumpar och gör sig av med Levande Bilder—helt gratis. Ingen tvivelaktig introduktion som ber om ditt kreditkort, inga “prenumerera för att slutföra rensningen”-popupfönster. Gränssnittet är rakt på sak och, till skillnad från vissa alternativ, ingen svällande onödig kod eller batterislukande skräp. Du trycker, du rengör, du är klar.

Nackdelar: Om du letar efter extra “leksaker”—låsa filer i ett valv, laddningsanimationer eller djupgående statistik—a la Rengöringsguru Pro, får du söka någon annanstans. Dessutom, även om Rengöringsguru skryter om widget-artade extrafunktioner och “avancerade” verktyg, är det mesta ändå bakom betalvägg.

Konkurrensöversikt: Caminantenocturno och espritlibre träffar rätt när de nämner prenumerationströtthet och betalväggen du kraschar in i med Rengöringsguru Pro. Mikeappsrecensent erbjuder en fullständig sida-vid-sida-jämförelse, vilket stämmer—Guru ser cool ut, men Klyftig Rengörare-App låter dig faktiskt göra saker gratis. Mindre detalj: Rengöringsguru Pro kan verka lockande med alla sina widget-funktioner om du gillar oändlig anpassning, men själva rengöringsgrunderna borde inte vara en lyxvara.

Slutgiltigt omdöme: Om du vill ha en rengörare och inte en prenumerationsfälla, är Klyftig Rengörare-App rätt val. Starta den, rensa skräpet och håll plånboken säker för att köpa… tja, bokstavligen vad som helst annat. Enda anledningen att hoppa över? Du är oförklarligt besatt av batteriwidgets eller att gömma dina kontakter som en spion. Annars, sätt igång och rensa och dumpa svulstprogrammen.